Browsing by Author "Du Preez, Petrus"
Now showing 1 - 4 of 4
Results Per Page
Sort Options
- ItemIkoon en Medium: die toneelpop, masker en akteurmanipuleerder in Afrika-performances(Stellenbosch : University of Stellenbosch, 2007-12) Du Preez, Petrus; Kruger, M. S.; University of Stellenbosch. Faculty of Arts and Social Sciences. Dept. of Drama. Centre for Theatre Research.This study aims to describe the puppet, mask and actor as icons or mediums in performance in Africa. The types of performances that will be discussed are religious performances, as well as liminal and hybrid performances. It is in the cases where the mask and puppet are used in religious performances, such as rituals, that the iconic characteristics or values are added to the mediumship of the object. In such cases, these objects do not represent concepts/thoughts/persons/spirits; they are these things in the space of the ritual. Matters pertaining to representation and acting are discussed, since iconic representation does not allow for acting from the performer. The actor can function with, or independently, as an icon, while all these performance elements can function as mediums in a performance using acting or role-play. These different concepts are then applied by discussing the term performance. The different elements of a performance and its characteristics – such as the use of time, space, objects, productivity and rule of a performance – are explained. The creation of a performance through the use of restored behaviour as well as the possible results of a performance in the sense of transportation and transformation as temporary or permanent changes in the performers or audience members is then addressed in the discussion. Different performance genres such as rituals and social drama will be used to describe the function of the mask, puppet and actor in liminal and liminoid performances, and to show how these different performance objects function as icons and/or mediums in these genres. Hybrid forms of performance that cannot be classified as purely liminal or liminoid performances are also studied, since these types of performances are often found in contemporary performances in Africa. The production Tall Horse is used to apply performance theory to see how the different performance objects function in changed context in a hybrid performance.
- ItemDie oorsprong, ontwikkeling en estetika van die intieme musiekspel, en Fees as 'n Afrikaanse voorbeeld(LitNet, 2018) Gerber, Andre; Du Preez, PetrusHierdie artikel ondersoek die oorsprong, ontwikkeling en estetiese beginsels van die intieme musiekspel. Die artikel begin met ’n oorsig van die Suid-Afrikaanse konteks waarin musiekspelvervaardiging geskied, en die gevolgtrekking is dat die hoë produksiekoste dit vir (veral Afrikaanse) praktisyns besonder uitdagend maak om musiekspele te skep. Daar word ’n geskiedkundige oorsig gelewer oor die internasionale ontwikkeling van die intieme vorm deur die vroeë ontwikkelinge tussen 1918 en 1959 te bestudeer. Daarna word Tom Jones en Harvey Schmidt se 1960’s-era intieme musiekspele ondersoek, gevolg deur enkele intieme musiekspele na die 1970’s wat Company (1970 en 2006) en March of the falsettos (1990) insluit. Die artikel bou voort op Melodie Galloway (2010) se definisie van die intieme musiekspel deur die begrip as uitgangspunt te gebruik om dit dan binne die Suid-Afrikaanse konteks toe te pas. ’n Meer gedetailleerde omskrywing van die vorm se estetiese beginsels word in die artikel verskaf. Deur die oorkoepelende tekstuele kenmerke van familiedrama in ’n intieme musiekspel toe te pas, word geargumenteer dat sommige eienskappe van dié sosiale struktuur dikwels ’n nuttige bron vir dramatiese gebeure vir die intieme vorm kan wees. Die artikel eindig met ’n kritiese terugskouing op ’n Afrikaanse intieme musiekspel, Fees (2016), met teks en lirieke deur André Gerber en musiek deur David Wolfswinkel, wat as ’n Afrikaanse voorbeeld van die intieme vorm voorgehou word. Die artikelskrywers kom tot die gevolgtrekking dat die intieme musiekspel ’n doeltreffende vorm kan wees om met verminderde produksiekoste ’n musiekspel op die planke te kan bring.
- ItemDie slagveld van teks en betekenis : enkele aspekte in die dramatiek van Breyten Breytenbach(Stellenbosch : Stellenbosch University, 2003-12) Du Preez, Petrus; Hauptfleisch, Temple; Stellenbosch University. Faculty of Arts and Social Sciences. Dept. of Drama.ENGLISH ABSTRACT: The productions of Breyten Breytenbach's dramas created unprecedented (negative) reaction amongst the audience members. The themes and the representation of these themes through the use of language and images caused the alienation of many audience members. One of the main causes of alienation was the problem the audience had in understanding the text. The two Afrikaans dramas, Boklied and Die Toneelstuk will be placed in the postmodern theatrical tradition to give a methodology for the reading of the texts. The study also examines the nature of intertextuality to show how the use of intertextuality helps to create meaning. The theatrical productions bring the texts to life and therefore the study will also refer to the productions of these texts. The experience of a postmodern theatre piece does not imply that no meaning can be attributed to language and action. The attribution of meaning in production and texts like Boklied and Die Toneelstuk is not always based on the use oflanguage. The audience/reader of these texts becomes the cocreators of meaning. This study tries to show a range of interpretations and possible meanings of these texts.
- Item"Wie praat hier?" Die rol van die verwerker in die aanpassing van ’n roman na ’n jeugteaterproduksie met kulturele en geografiese verskuiwings(Suid-Afrikaanse Akademie vir Wetenskap en Kuns, 2020-03) Nel, Alma; Du Preez, PetrusHierdie artikel ondersoek die verwerkingsproses van die roman Dis ek, Anna deur Anchien Troskie (onder die skuilnaam Elbie Lötter) na 'n jeugteaterdrama getiteld Dis ek, Annatjie. Hierdie jeugteaterdrama is opgevoer deur hoërskoolleerders onder leiding van 'n professionele teatermaker vir 'n toneelkompetisie wat 'n tydsbeperking van 45 minute gestel het. Keuses moes dus gemaak word ten opsigte van die storiegegewens in die bronteks. Om die relevansie van die verhaalgegewens vir die leerders te verhoog, is kulturele aanpassings gemaak met taal as 'n belangrike merker, en die milieu is verplaas na die geografiese en sosiale omgewing van die leerders. Die posisie van die teksverwerker en regisseur word in hierdie artikel geproble-matiseer, aangesien hulle profiel verskil van die leerders se kultuur- en milieuprofiel. Kwessies rondom kulturele toe-eiening word derhalwe in die artikel vooropgestel. Die bevindinge uit hierdie praktykgerigte navorsing sluit in dat die samewerkende prosesse tussen die teatermaker en die deelnemende leerders van kardinale belang is. Die kulturele en geografiese verskuiwings bied verder vir die deelnemende leerders 'n geleentheid om identiteitskwessies aan te spreek, terwyl die tematiek van die verhoogproduksie relevante sosiale kwessies vir die deelnemers en teikengehoor bevat. Hierdie gevolgtrekkings kon slegs gemaak word omdat die aanpassings-proses nie 'n individu- of outeursgerigte proses was nie, maar die behoeftes en kennis van die leerders in die proses vooropgestel het. Die deelnemende aard van die proses verseker nie net dat die teikengehoor aanklank by die verwerking vind nie, maar dit bewerkstellig ook 'n outentisiteit wat bydra tot die geloofwaardigheid van die verwerking.