'n Ondersoek na die wenslikheid van skool-maatskaplike werk by Kleurlingskole
Date
1978
Authors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Stellenbosch : Stellenbosch University
Abstract
AFRIKAANSE OPSOMMING: 'n Literatuurstudie oor skool-maatskaplike werk soos dit
in die V.S.A. funksioneer, het die ondersoeker onder die
indruk gebring van die waarde wat so 'n diens inhou vir
leerlinge wat aanpassingsprobleme op skool ervaar. In Suid-Afrika waar daar nog nie 'n formele stelsel van
skool-maatskaplike werk bestaan nie, word daar tans meer
en meer oor die onderwerp gepraat en is verskeie persone
besig om deur middel van navorsing op die behoefte aan
so 'n diens te wys. Die Administrasie van Kleurlingsake
het reeds in die sestiger jare op hierdie behoefte gewys.
Maatskaplike werkers in diens van hierdie Staatsdepartement
hanteer oorswaar gevalleladings met die gevolg dat
probleme meestal net gestuit word en preventiewe dienste
prakties onmoontlik is. Daarbenewens is volwassenes
waarmee gewerk word, meestal reeds so vasgevang in hul negatiewe
ervaringswêreld, dat dit te laat is om 'n heropvoedingstaak
te verrig of om kapasiteite te ontwikkel wat
te lank reeds latent is. Om hierdie situasie teen te
werk, moet die kind betrek word. Probleme wat op 'n vroeë leeftyd ervaar word, moet maatskaplike werk-aandag geniet en voorkomingswerk moet sover moontlik geskied. Skoolmaatskaplike
werk kan daartoe bydra dat leerlinge hul
potensiaal beter benut, beter gebruik maak van die geleenthede wat die onderwys bied en ook minder probleme oordra
na hul volwasse lewe.
Description
Proefskrif (M.A.) -- Universiteit van Stellenbosch, 1978.
Keywords
School social work -- South Africa, Colored people (South Africa) -- Education, Dissertations -- Social work, UCTD