Browsing by Author "Ontong, Krystle"
Now showing 1 - 4 of 4
Results Per Page
Sort Options
- ItemExploring sustainability as a frame of mind : a multiple case study(Education Association of South Africa, 2018) Ontong, Krystle; La Grange, LesleyIn this article we discuss a multiple case study, which investigates the frames of mind on sustainability of six Grade Nine Natural Sciences and Social Sciences teachers at three different urban schools in Stellenbosch, South Africa. The article consists of a theoretical and empirical component. Regarding the former, we firstly discuss contestations around sustainability as a policy, and secondly what sustainability as a frame of mind entails. This is followed by the empirical component, which enabled us to: firstly, determine the existing frames of mind of teachers concerning sustainability; and secondly, explore implications of viewing sustainability as a frame of mind for education. In conclusion, we open up possibilities that sustainability as a frame of mind has for taking us beyond the discourse that informed the United Nations Decade of Education for Sustainable Development (UN-DESD).
- ItemDie herkonseptualisering van volhoubaarheid na die dekade van opvoeding vir volhoubare ontwikkeling(Suid-Afrikaanse Akademie vir Wetenskap en Kuns, 2015-03) Ontong, Krystle; Le Grange, LesleyAFRIKAANSE OPSOMMING: Die afgelope dekade (2005–2014) is gekenmerk deur verskeie bewusmakingsveldtogte aangaande volhoubare ontwikkeling. Nietemin, tesame met die veelvoudige waarskuwings wat die behoefte aan ’n volhoubare leefstyl beklemtoon, is die omgewing steeds besig om teen ’n geweldige spoed agteruit te gaan. Hierdie agteruitgang is onder meer sigbaar in die globale omgewingsprobleme soos klimaatsverandering, die afname in biodiversiteit, besoedeling, ontbossing en ’n groeiende werkloosheidsyfer. Verskeie opvoedkundige pogings is reeds aangewend om die erns van die globale sosio-ekologiese krisis te belemtoon, insluitend die Verenigde Nasies se verklaring aangaande die dekade van opvoeding vir volhoubare ontwikkeling (2005–2014). Ten spyte hiervan blyk dit dat onderwysers steeds voortgaan om te onderrig asof daar geen planetêre noodgeval bestaan nie. Nou, na die laaste jaar van die dekade van opvoeding vir volhoubare ontwikkeling, kan daar gevra word: Hoe kan onderwysers en skole volhoubaarheid ná afloop van hierdie dekade opnuut aanspreek? In hierdie artikel word daar aangevoer dat onderwysers en skole eerstens die term “volhoubaarheid” binne omgewingsopvoeding moet herkonseptualiseer voordat daar na die implementering van nuwe pedagogieë gekyk word. Die hoofdoel van hierdie artikel is dus (a) om ’n konseptuele raamwerk van só ’n veranderde siening voor te stel deur die moontlikheid van volhoubaarheid as ’n denkraamwerk te bespreek en (b) die implikasies daarvan vir onderwysers en skole te verken.
- Item'n Hervoorstelling van die begrip grond tydens 'n ondersoek na die rol van grondgebaseerde onderwys in Suid-Afrika(LitNet, 2019) Ontong, KrystleReeds sedert die aanvang van die koloniale era in Suid-Afrika is grond ’n emosiebelaaide en sensitiewe kwessie. Tot dusver is die vraagstuk rondom grond hoofsaaklik vanuit eng politiese en ekonomiese perspektiewe benader, terwyl die opvoedkunde óf onderbeklemtoon óf totaal afwesig tydens gesprekvoering was. Dit is uitgangspunte soos hierdie wat grond tot ’n kommoditeit verskraal. Die doeltreffendheid van so ’n benadering tot grond is egter verdag en verskeie aannames kan gemaak word wanneer daar veral na die gewelddadige protesaksies gekyk word wat met huidige grondhervormingsprosesse gepaardgaan. Met hierdie artikel voer ek aan dat die neiging tot gewelddadige optrede waarskynlik toegeskryf kan word aan ’n onbewustheid en onkunde oor “grond as ’n multidimensionele konsep” wat onder politici, sakelui en gewone Suid-Afrikaners bestaan, soos ook deur J. Gerber in ’n koerantberig van 2018 geïmpliseer word. Die artikel het dit ten doel om ’n uitgebreide beskouing oor die konsep grond te bied en die veelvlakkigheid daarvan binne die opvoedkunde te verken. Ek gaan van die standpunt uit dat grond veel meer as net die fisiese insluit en dat daar ’n onderlingverweefde verhouding tussen die self en grond bestaan − een wat die self geestelik en emosioneel aan grond verbind. Dit is hierdie outentieke en natuurlike verhouding tussen die mens en grond wat die regering verontagsaam en buite rekening laat tydens gesprekvoering en besluitneming rakende grondhervorming. Ek voer aan dat sensitiewe gevoelskwessies, soos dié oor grond, baie kompleks en omvattend is en dat dit elke Suid-Afrikaanse burger se reg en verantwoordelikheid is om ingelig te wees oor die enorme omvang daarvan. ’n Groter bewustheid kan moontlik tot ’n afname in protesaksies lei. Dit kan dalk ook die eng, bestaande benaderings rondom grondhervorming verander. Ek verken hiermee Grondgebaseerde onderwys as ’n potensiële medium waardeur daar ’n groter bewusmaking kan wees oor die verweefde aard van die begrip grond. Dit is hierdie bewustheid wat daadwerklik bevorderlik is en wat ernstig oorweeg behoort te word deur alle burgers – nie net deur middel van hoofstroomonderwys nie, maar ook deur alle sektore wat betrokke is by grondhervormingsinisiatiewe in Suid-Afrika.
- Item'n Ondersoek na 'n sin van plek en 'n pedagogie van plek in 'n Wes-Kaapse skool(Stellenbosch : Stellenbosch University, 2013-12) Ontong, Krystle; Le Grange, Lesley Lionel Leonard; Stellenbosch University. Faculty of Education. Dept. of Curriculum Studies.ENGLISH ABSTRACT: This study attempted to present a nuanced perspective on the sense of place of learners and the extent to which teachers practice a pedagogy of place. In the study, the researcher investigated the sense of place of twelve Grade 6 and 8 learners at a school, situated in an eco-village in the Stellenbosch vicinity. The assumption is being made that the eco-village is a more conducive context for cultivating a sense of place amongst learners. The group consisted of six learners that did not live in the eco-village and six learners that did live there. Furthermore, an attempt was made to determine what the two Social Sciences teachers' understanding of the concept "place" was, the extent to which they practiced a pedagogy of place and the influence that the eco-village had on their teaching approach. The research report comprises two components, namely (a) a theoretical-philosophical component, and (b) an empirical component. The aim of the theoretical component was to explore the idea of a "sense of place" critically. This was done firstly, by emphasising the nexus between place and space, secondly, to present more clarity on the concept "place" by discussing the multiple meanings underpinning the concept, and lastly, to investigate a sense of place as a multi-dimensional concept. Against the background of a sense of place and pedagogy of place, I critically analysed the South African curriculum statements of the Social Sciences learning area for Grades R to nine, in order to determine how these policy statements address the concept place. Teachers are confronted with these statements on a regular basis and the assumption is that the emphasis being placed on this concept in the statements might have an impact on their pedagogy. This assumption was further explored in the interviews that were conducted with teachers, in an attempt not only to determine their understanding of the concept "place" but also to determine the extent to which they practice a pedagogy of place. Before interviews were conducted with teachers, it firstly determined what learners' sense of place is regarding where they live and attend school. The aim was to establish the differences, similarities, overlappings (if any) between these two groups. This study serves as a confirmation of the complexity regarding educational discourses and practices that explicitly examine the place-specific nexus between the environment, culture and education. It challenges teachers and educators in environmental education to expand the scope of their theory, investigation and practice in order to include the social and ecological contexts of our own inhabitation and those of others. In other words the challenge for teachers and educators lies in reflecting on the relationship between the type of education that they strive for and the type of place that we inhabit and leave behind for future generations.