Assessing the adoption and utilization of e-hailing services : the case of Cape Town, South Africa

Date
2021-03
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Stellenbosch : Stellenbosch University
Abstract
ENGLISH ABSTRACT: E-hailing services have gained large attention on media platforms due to their dynamic nature. The spread of smartphone applications with GPS-based location technology has led to the growth of new application-based platforms that offer on-demand transport for their users.The following dissertation introduces e-hailing services in chapter one. The background and motivation of the research is discussed and a suitable conceptual model is created. The aims, objectives and research contribution are further outlined. Following the introduction, chapter two provides an in-depth literature review of notable existing studies and frameworks that provide the basis for the research methodology. Key concepts are defined and literature from existing studies is highlighted and discussed. The literature used in Chapter two formed a baseline for the creation of two surveys, one for e-hailing users and non-users and one for e-hailing drivers. Chapter three introduces a descriptive case study, whereby Cape Towns’ contextual factors are discussed and under three sections which include: household socio-demographics, the built environment and the policy environment. The first section, regarding household socio-demographics, a descriptive analysis of the City’s population, income and employment is discussed for background on the area of the case study. The built environment follows and describes the land-use characteristics and public transport system of Cape Town. Various transport modes and options are discussed. The policy environment is then discussed about road transport legislation and e-hailing service provisions. This is followed by chapter four, which includes the chosen methodology and hypothesis development for the study. Within this chapter, multiple methodologies are discussed to achieve the research objectives in terms of their design, objectives and associated limitations. It further includes the research design and data collection process. Within this chapter, two surveys were created after a review of existing e-hailing literature and the survey distribution is discussed. Chapter five represents the research findings from both surveys, whereby the data is visualised using SMARTPLS 3.0 software, SPS Sand descriptive analysis. Chapter six concludes with a discussion of the research findings.The adoption and utilization of e-hailing services are described, future research prospects are discussed and policy recommendations are given. The limitations of the research methodology are discussed and potential areas for additional research are outlined.
AFRIKAANSE OPSOMMING : E-roep dienste kry groot aandag van die media, navorsers en beleidmakers regoor die wêreld. Weens beperkte beskikbare data is daar egter min bewyse rakende die invloed van hierdie dienste. Vervoernetwerk Maatskappye wat e-roep dienste lewer, het die afgelope paar jaar wydverspreide aanvaarding ervaar. Die aanvaarding van e-roep dienste het vinnig versprei met die gebruik van gebruikerstoepassings binne slimfone. Hul dinamiese sakemodelle het gelei tot argumente onder akademici, regerings, gemeenskappe en vervoerverskaffers. Die vinnige aanvaarding van e-roep dienste bring uitdagings vir vervoerverskaffers, navorsers en beleidmakers, wat beperkte inligting oor die gebruik daarvan het. Daarom is 'n groeiende hoeveelheid kennis rakende e-roep sgebruikersaanvaarding en -gebruik neiging aan die hoof van die dag, met talle teoretiese modelle wat gebruik word om dit te assesseer. Hierdie tesis ondersoek die aanvaarding en gebruik van e-roep dienste in Kaapstad. Om aan die studiedoel te voldoen, is 'n gemengde metode-navorsingsbenadering gekies weens die dinamiese aard van e-roep literatuur en die gebrek aan publiek beskikbare data. Om die eienskappe, voorkeure en gedrag van diegene wat e-roep dienste gebruik beter te verstaan, is twee internet-gebaseerde opnames gebruik wat aan e-roep gebruikers, nie-gebruikers en bestuurders in die Kaapstad-omgewing gerig was. Om die aanvaarding van e-roep dienste te ontleed, is 'n e-roep dienste gnologie-aanvaardingsmodel gebruik, wat gebruik maak van gedeeltelike kleinste-kwadrate strukturele vergelykingsmodellering, om sleutelkonstrukte te identifiseer wat die aanvaarding en voorneme om hierdie dienste te gebruik, te identifiseer. Die opname het ook verskeie vrae ingesluit wat uit bestaande literatuur oor die gebruik van e-roep dienste verkry is. Resultate dui aan dat voorneme om die diens te gebruik 'n beduidende uitwerking het op die aanvaarding van e-roep dienste, waar prestasie 'n beduidende uitwerking op kwaliteit en kwaliteit 'n beduidende uitwerking op tevredenheid het, terwyl bevrediging 'n beduidende effek het op voorneme om e-roep dienste te gebruik. Gebruikers van e-roep dienste het aangedui dat vermyding van drink en bestuur, gemak van gebruik, beperkte parkering en lughawe-uitstappies hul mees algemene rede vir e-roep aanvraag was. Gebruikers van e-roep dienste sal waarskynlik hierdie dienste op Vrydag en Saterdag na 18:00 gebruik. Die meerderheid gebruikers besoek hierdie dienste twee tot drie keer per maand, terwyl 'n aansienlike aantal aandui dat hulle die diens twee tot drie keer per week gebruik. Nie-gebruikers van e-roep dienste het aangedui dat die besit van 'n voertuig, veiligheids- en e-roep-tariewe die hoofredes was wat die gebruik daarvan beperk. Die resultate dui daarop dat e-roep bestuurders aangetrokke is tot e-roep platforms om werk en buigsame werksure te kry. Beperkings op die aanvaarding van e-roep dienste deur bestuurders sluit in: bestuurderveiligheid, promosies, profielblokkering, swendelary, gebrek aan bedryfslisensies en regeringshervorming.
Description
Thesis (MComm)--Stellenbosch University, 2021.
Keywords
E-hailing -- South Africa -- Cape Town, Ridesharing -- South Africa -- Cape Town, Transportation -- South Africa -- Cape Town, Dail-a-ride -- South Africa -- Cape Town, Taxicabs -- South Africa -- Cape Town, Uber (Firm), UCTD
Citation